Evenementen
Komen jullie ook?
Leveranciersdagen
Regelmatig houden wij leveranciersdagen om onze leveranciers op de hoogte te houden van onze ontwikkelingen. Daarnaast evalueren wij het afgelopen jaar met hen. Welke impact hebben wij bereikt met elkaar, hoe verliep de samenwerking, wat kan beter etc. Uiteraard bieden wij hen de mogelijkheid om hun nieuwe producten aan te bieden.
Wij doen dit op verschillende manieren. Of met alle leveranciers bij elkaar of in een apart gesprek.
Leveranciers waar we mee werken zijn o.a.: Rescued, Ecowings, Bo Weevil, Dille & Kamille, Marie Stella Maris, a Beautyful Story e.a.
Deze foto is genomen tijdens een gezamelijke leveranciersdag bij Koppert Cress.
Wij doen dit op verschillende manieren. Of met alle leveranciers bij elkaar of in een apart gesprek.
Leveranciers waar we mee werken zijn o.a.: Rescued, Ecowings, Bo Weevil, Dille & Kamille, Marie Stella Maris, a Beautyful Story e.a.
Deze foto is genomen tijdens een gezamelijke leveranciersdag bij Koppert Cress.
Buy Social en Social Enterprise NL
Wij zijn enthousiast lid van Social Enterprise Nederland sinds 2015. Hiervoor werden wij gevraagd om een presentatie te houden voor andere leden van Social Enterprise NL en klanten. Het thema was: "Hoe om te gaan met grote bedrijven". Jolanda Koedood levert sinds 1994 relatiegeschenken en kerstpakketten aan veelal grote bedrijven in Nederland. Zij is voorloper van duurzame relatiegeschenken en kerstpakketten die zij nu ook, naast MKB bedrijven ook weer levert aan grote bedrijven in Nederland en Belgie. Deze bedrijven leert ze om te helpen duurzamer te worden.
Buy Social is het programma van Social Enterprise NL dat bouwt aan de impacteconomie door van maatschappelijk inkopen de standaard te maken. Dit doen ze door sociale ondernemingen te verbinden aan bedrijven en overheden. Via de Buy Social Market laten ze inkopers in heel Nederland het aanbod van sociale ondernemingen zien. Met hun netwerk en evenementen inspireren ze MKB’ers, overheden en bedrijven om duurzame keuzes te maken.
Buy Social is het programma van Social Enterprise NL dat bouwt aan de impacteconomie door van maatschappelijk inkopen de standaard te maken. Dit doen ze door sociale ondernemingen te verbinden aan bedrijven en overheden. Via de Buy Social Market laten ze inkopers in heel Nederland het aanbod van sociale ondernemingen zien. Met hun netwerk en evenementen inspireren ze MKB’ers, overheden en bedrijven om duurzame keuzes te maken.
Presentaties
Regelmatig houden wij presentaties voor grote klanten, zoals hier voor ING medewerkers samen met Caroline van Wersch van Voorgoed Agencies.
Wij leggen hen de mogelijkheden uit hoe te komen tot een mooie en duurzaam relatie- en kerstgeschenken pakket. Hoe wij hiertoe gekomen zijn en hoe we dit men hen kunnen aanpakken.
Wij leggen hen de mogelijkheden uit hoe te komen tot een mooie en duurzaam relatie- en kerstgeschenken pakket. Hoe wij hiertoe gekomen zijn en hoe we dit men hen kunnen aanpakken.
Interview met Radio BNR over een bedrijf met een groene missie
juni 2017 - Radio opname in Hilversum over het hoe en waarom het noodzakelijk is om te verduurzamen.
Op dat moment staat duurzaamheid nog op een heel laag pitje. Zeker in de promotionele wereld.
Social Enterprise
GreenGiftBox is een Social Enterprise; een bedrijf waarvan het doel geen winstbejag is, maar een hoger doel nastreeft. Een bedrijf met een missie. Jolanda: “Mijn missie is het bedrijfsleven bewuster maken en groener te worden op het gebied van relatie-en kerstgeschenken. De ontvanger wordt verrast met trendy en kwalitatief hoogstaande cadeaus en voor ieder wat wils. Naast de GreenGiftBox ben ik ook eigenaar van EcoGiving. Dit is een webshop voor groene relatiegeschenken opgezet met dezelfde visie en missie als GreenGiftBox”. EcoGiving is later verkocht aan Jeroen en Arne.
Hoe wordt een bedrijf groener?
“Niet alles hoeft of kan meteen groen”, geeft Jolanda aan. “Als je er maar aan begint. Laat werknemers op de fiets naar het werk komen of stimuleer ze om meer stappen te maken gedurende de (werk)dag. Gebruik ander toiletpapier, reduceer het gebruik van plastic, zorg dat jouw producten in beter karton verpakt worden, plaats zonnepanelen op je bedrijfspand, gebruik pennen van plantaardig materiaal. Ik adviseer bedrijven met plezier over de mogelijkheden om bewuster duurzaam en groener te worden. Ook dat is een onderdeel en vaak een eerste stap van mijn missie.”
Tip: In september organiseert Jolanda Green 30 Event bij Koppert Cress in Monster. Een Groen Event waar je kennis kunt maken met bedrijven en leveranciers die zich bezig houden met de groene tak van de relatie(-en kerst)geschenken branche. Er is de mogelijkheid gelijk je (kerst)geschenk uit te zoeken.
Op dat moment staat duurzaamheid nog op een heel laag pitje. Zeker in de promotionele wereld.
Social Enterprise
GreenGiftBox is een Social Enterprise; een bedrijf waarvan het doel geen winstbejag is, maar een hoger doel nastreeft. Een bedrijf met een missie. Jolanda: “Mijn missie is het bedrijfsleven bewuster maken en groener te worden op het gebied van relatie-en kerstgeschenken. De ontvanger wordt verrast met trendy en kwalitatief hoogstaande cadeaus en voor ieder wat wils. Naast de GreenGiftBox ben ik ook eigenaar van EcoGiving. Dit is een webshop voor groene relatiegeschenken opgezet met dezelfde visie en missie als GreenGiftBox”. EcoGiving is later verkocht aan Jeroen en Arne.
Hoe wordt een bedrijf groener?
“Niet alles hoeft of kan meteen groen”, geeft Jolanda aan. “Als je er maar aan begint. Laat werknemers op de fiets naar het werk komen of stimuleer ze om meer stappen te maken gedurende de (werk)dag. Gebruik ander toiletpapier, reduceer het gebruik van plastic, zorg dat jouw producten in beter karton verpakt worden, plaats zonnepanelen op je bedrijfspand, gebruik pennen van plantaardig materiaal. Ik adviseer bedrijven met plezier over de mogelijkheden om bewuster duurzaam en groener te worden. Ook dat is een onderdeel en vaak een eerste stap van mijn missie.”
Tip: In september organiseert Jolanda Green 30 Event bij Koppert Cress in Monster. Een Groen Event waar je kennis kunt maken met bedrijven en leveranciers die zich bezig houden met de groene tak van de relatie(-en kerst)geschenken branche. Er is de mogelijkheid gelijk je (kerst)geschenk uit te zoeken.
Nyenrode Sociaal Ondernemen LSO
In 2018 heeft Jolanda Koedood de opleiding Nyenrode Sociaal Ondernemen voor gevorderden LSO gevolgd en met goed resultaat behaald.
Het doel was om vooral meer kennis op te doen van sociaal ondernemen. Ik kreeg meer antwoord op mijn vragen, zoals: Hoe combineer ik mijn zakelijke ambitie met mijn ideële missie? Welke financieringsvormen zijn er? Hoe word ik een betere sociaal ondernemer?
Daarnaast heb ik heel veel geleerd van de andere deelnemers. Ook erg boeiend en leerzaam waren de verschillende onderdelen die wij kregen van o.a. de professoren Jan Rotmans en Kees Klomp.
Deze foto is genomen tijdens onze reis naar Oxford met onze leergang.
Met FunForest, Women Inc, Swink, Emma at Work, Chain Logistics, MEO, Kringloop Zeist, de Zalen van Zeven, De Prael en anderen.
Het doel was om vooral meer kennis op te doen van sociaal ondernemen. Ik kreeg meer antwoord op mijn vragen, zoals: Hoe combineer ik mijn zakelijke ambitie met mijn ideële missie? Welke financieringsvormen zijn er? Hoe word ik een betere sociaal ondernemer?
Daarnaast heb ik heel veel geleerd van de andere deelnemers. Ook erg boeiend en leerzaam waren de verschillende onderdelen die wij kregen van o.a. de professoren Jan Rotmans en Kees Klomp.
Deze foto is genomen tijdens onze reis naar Oxford met onze leergang.
Met FunForest, Women Inc, Swink, Emma at Work, Chain Logistics, MEO, Kringloop Zeist, de Zalen van Zeven, De Prael en anderen.
Beurzen
Met GreenGiftBox staan wij op veel beurzen zoals o.a. bij Social Enterprise Nederland, PromZ, TU Delft TED en Koppert Cress. Wij presenteren hier onze producten die circulair, recycled, fairtrade zijn of een verhaal vertellen van onze leveranciers aan het bedrijfsleven.
Sponsorloop van Ronald MC Donald Kinderfonds een 24 uurs Homerun
Ook wij zijn graag bereid om mee te doen met runs en evenementen van onze Goede Doelen. Hier een 24 uurs run met de sponsorloop van het Ronald McDonald Kinderfonds.
Met elkaar iets geweldigs neerzetten, elkaar er doorheen slepen, lachen, bikkelen, doorbijten en vechten tegen de elementen. Dát is HomeRun: de sponsorloop van het Ronald McDonald Kinderfonds. Ook in 2022 trekken de HomeRunners weer door Nederland. Deelnemers lopen dan met zelfgekozen teams 240 km hard in 24 uur en laten zich sponsoren voor de Huizen en vakantiehuizen. Zo zorgen we er samen voor dat families dicht bij elkaar kunnen zijn.
Met elkaar iets geweldigs neerzetten, elkaar er doorheen slepen, lachen, bikkelen, doorbijten en vechten tegen de elementen. Dát is HomeRun: de sponsorloop van het Ronald McDonald Kinderfonds. Ook in 2022 trekken de HomeRunners weer door Nederland. Deelnemers lopen dan met zelfgekozen teams 240 km hard in 24 uur en laten zich sponsoren voor de Huizen en vakantiehuizen. Zo zorgen we er samen voor dat families dicht bij elkaar kunnen zijn.
Keuze concept
Bij de GreenGiftBox kun je via ons online keuzeconcept je medewerkers zelf een duurzaam kerstgeschenk laten uitzoeken.
Geschenken en Pakketten
GreenGiftBox heeft een breed assortiment aan duurzame kerstpakketten. Onze pakketten zijn gevuld met gezonde en eerlijke producten. Bijzondere producten die de wereld een beetje mooier maken.